Sandra svarar på mail

Hej jag heter Nicole är 12 år och fyller 13 i Mars.

Jag har börjat läsa din blogg idag men följer sedan innan din personliga blogg sandranordin.com. Det är så att sedan 4:an (2 år sedan) så började tjejer i min klass reta mig för att jag var tjock (hade gjort Kappahl reklam). Sedan dess har jag ALLTID tyckt jag var tjock vissa dagar så kan jag se att jag är perfekt, men många dagar känner jag mig fet och tjock.  Jag tränar 3 gånger i veckan och gymmar 1-3 gånger i veckan (jag tränar för att jag tycker det är kul). Jag är 154,5 kort och väger 41-43 kg och jag tycker det är jättemycket. Jag känner att det blir mycket för mig. Har Reumatism (ledsjukdom) + att jag tycker jag är tjock det känns som det blir för mycket för mig. Vad ska jag göra? Kram

Sandra svarar:

Hej Nicole!
Vad roligt. Välkommen hit : ) Men vänta nu.. backa bandet. Dom började reta dig när du hade gjort Kappahl reklam. Stanna där. Varför tror du dom gjorde det? AVUNDSJUKA. Såklart! God damn it tjejen du ska ju vara STOLT över dig själv. Inte många 12-åringar som har stått modell för Kappahl! Dom är bara missnöjda för att det inte var dom själva som gjorde det.

Sen är du inte tjock nånstans. Det kan jag lova dig. Du ligger på undervikt och skulle behöva gå upp i vikt. Sen är du väldigt ung, du växer. Du tränar mycket och gör det för att det är roligt, det är jättebra. Men då måste du komma ihåg att äta bra och mycket, för annars orkar du inte och bryter ner kroppen. 

Vad du måste göra är att lära dig att tycka om dig själv. Tänk på allt DU har gjort och allt DU är bra på. Du har stått modell för Kappahl. Du har reumatism men lever ändå och tränar. Du är en kämpe! Antingen kan du låta tjejerna sänka dig genom att ta åt dig när dom säger att du är tjock. Eller så kan du tänka REALISTISKT och använda deras försök till att sänka dig till att stärka ditt självförtroende. Skaka av dig det dom säger och säg till dig själv hur jävla bra du är som inte tar åt dig. Dom är avundsjuka på DIG - kom ihåg det! Ta ingen skit. När du sen börjar tycka om dig själv lite mer så kommer du inte längre att lyssna på negativa kommentarer. Utan istället använda dom till din fördel.
 
Och en sak till. Jag hoppas inte du umgås med tjejerna i din klass som säger så. Vilka idioter. Usch! Dina problem har nog inte så mycket med mat och vikt att göra egentligen, jag tror mer att du använder det för att straffa dig själv. Sluta upp med det! Ät vad du vill, må bra och stå upp för dig själv. Titta dig i spegeln varje dag och säg "Fan vad jag är bra". För det är du.

Kram och lycka till!
Sandra

Postat av: a

hej sandra! Har läst din privata blogg etty tag nu, och tycker att den är jättebra! Men nu är det en sak jag undrar. Jag är ca 165 cm lång och väger ca 45-47 kg. Är det för mycket? Är 13 år.

2010-01-26 . 16:23:52



Namn:
Spara uppgifterna?

Mailadress: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0