Anorexi..si si NO!



Hola Chicos! Mitt första inlägg i denna blogg. Kan berätta lite kortfattat om syftet med denna blogg. Jag fick diagnosen anorexi för snart 10 år sedan. Slutade med all behandling den dagen jag fyllde 18. Jag ser inte mig själv som helt frisk idag, men friskare än så här blir jag nog aldrig. Ärren kommer alltid att finnas kvar men jag ska se till att aldrig mer få några nya djupa sår. Skråmor klarar jag. Har man nästan dött av blodförlust så är lite näsblod ingenting. Vad jag menar är att man alltid måste räkna med motgångar. Ett steg bakåt och två fram.

Jag vet hur jag ska hantera min sjukdom, hur jag kan hålla den i schack och jag vet vad jag ska göra för att må bra. Ibland ramlar jag ner, men jag ställer mig alltid upp igen. Det är det viktigaste. Det spelar ingen roll hur många gånger man faller eller hur länge man stannar där nere, det enda som räknas är att man tar sig upp igen. 

Jag driver vanligtvis bloggen SANDRANORDIN.COM som handlar om mig och mitt liv, skönhet, shopping, kläder etc. Från första början var det väl meningen att jag även skulle skriva om anorexi och ätstörningar. Men ju längre distans jag fick till sjukdomen desto mindre ville jag skriva om den. Att blanda något så viktigt och stort med mascaratips och snygga klänningar kändes fel.

Men jag vill hjälpa. Jag vill inte ha haft denna vidriga sjukdomen halva mitt liv helt i onödan. Jag kan ärligt talat säga att jag har mer kunskap än en dietist, psykolog, ätstörningsterapeut och allt vad dom nu heter. Eller ja, ni förstår vad jag menar. Jag ser mig själv som en expert på ätstörningar eftersom jag levt med det i nästan tio år. För under alla år har jag varit fullt medveten om vad jag har gjort. Jag har aldrig förnekat min anorexi. Jag har vetat sen dag ett. 
 
Jag vill utrota anorexin. Den växer och växer, kryper ner i åldrarna, förstör liv, TAR liv. Så i denna lilla blogg kommer ALLT som har med anorexi (och andra ätstörningar som bulimi, ätstörning UNS etc) att tas upp. Jag ska hjälpa er. Nu kör vi. Är ni redo?

Ps. Denna blogg är på alla sätt kopplad till min vanliga blogg. Den ligger på samma domän och på samma inlogg, men jag ville att den skulle ha ett eget namn, det är därför den heter "anorexibulimi.blogg.se" istället för "sandranordin.com/anorexibulimi". Vill ni kontakta mig så mailar ni mig på [email protected]

Postat av: Jag

Test test test test

2009-12-29 . 05:16:56
Blogg: http://www.sandranordin.com
Postat av: Anonym

åh, tusan. trodde du var en pro-ana blogg :'(

2009-12-29 . 23:45:18
Postat av: Denisé

Hej!

Jag är en läsare av din andra blogg sedan några veckor tillbaka.

Jag tycker att det är jättebra att du har skaffat den här bloggen med.



Jag har faktiskt aldrig hört talas om UNS, men jag googlade det och kände igen väldigt mycket saker.

Så nu kommer jag följa båda dina bloggar.

2009-12-30 . 00:27:45
Blogg: http://iffenbiffen.blogg.se/
Postat av: tove

Ska verkligen bli intressant att läsa!

2009-12-30 . 00:39:00
Postat av: josefin

Nu har jag fått svar på allt jag undrade.

Tack , jag lovar att följa !

2009-12-30 . 10:14:07
Blogg: http://jjlundineverlund.blogg.se/



Namn:
Spara uppgifterna?

Mailadress: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0