Sandra svarar på mail

Hejsan !
Jag skrev till dig för några månader sen, då var det att jag tyckte jag var shit tjock & hade gått ner mycket i vikt.
Sen så skrev jag till dig en månad efter ungefär & då så hade jag berättat allting för mamma eller ja hon kom på mig.. och det visade ju sig att hon redan visste allting. & nu så skriver jag igen.
 
Jag fyller 15 år i november & har haft ätstörningar i snart 3 år. Men inte alls lika mycket som nu. Ett tag mådde jag så fruktansvärt dåligt & tappade mycket i vikt. Men för någon månad sen så började jag gå på sjukhuset på behandling.. blev inlagd av mina föräldrar och skolsköterskan. Jag går där en gång i veckan. Innan tränade jag hela tiden exakt hela tiden & åt nästan ingenting.

Nu så FÅR JAG INTE träna fotboll någonting, får inte cykla, får inte gå, får inte hoppa studsmatta, inte gå i skolan.. måste sitta still, och får inte ens gå på toa efter maten på 1.5 timmar. Och sen i skolan måste skolsköterskan sitta med mig. Jag såg och ser mig fortfarande inte alls som sjuk, men tycker jag är shit tjock fortfarande & rösterna blir bara värre och värre. Men jag är 165 cm och väger idag 43.7. & igår sa min pappa att det handlar inte om hur mycket du ska äta som vi tvingar i dig, utan att du måste Kämpa för ditt liv, för att inte dö snart!

Min puls är på 53 men ska vara över 70. Men jag mår så dåligt & skulle behöva ha någon att prata med asså på hotmail eller msn eller någonting. & jag tänkte att du som kan så mycket om detta & jag har följt din blogg (båda) under en lång tid, kanske skulle vilja va den "jag" kan prata med? Kram och tack

Sandra svarar:
Hej! Precis som jag tidigare skrivit till någon så har våra mammor förmågan att se hur vi mår utan att vi berättar något så jag blir inte alls förvånad över att hon redan visste. Din pappa har rätt i det han säger, det är inte för DERAS skull som dom tvingar dig att äta utan det är för DIN skull. Du måste upp i vikt och när du blir äldre kommer du att tacka dom.

Jag är aldrig på min privata msn men jag skulle helt klart kunna komma in några gånger i veckan.. tex onsdagar och söndagar mellan 18-20 för att prata med er. Och då på AB-mailen. Annars kan ni alltid maila mig på [email protected].. jag kan återkomma med ett inlägg om msn-info.

Jag förstår att det är jobbigt för dig, jag har själv varit precis där du är. Men tro mig när jag säger att det är värt det. Det är just nu prio på att du ska gå upp i vikt och det är för att du väger så pass lite just nu och din puls är väldigt låg. När du har gått upp i vikt så kommer du att få mer frihet och du kommer att få börja röra på dig mer. Kämpa på och ge inte upp! Du är jätteduktig!! Kram




Namn:
Spara uppgifterna?

Mailadress: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0